Jesteś tutaj

Żywienie w ciąży

Zalecenia żywieniowe dla kobiet planujących ciążę są bardzo podobne do tych, które dotyczą żywienia wszystkich dorosłych.

Przyszła Mamo, jeśli planujesz ciążę lub już spodziewasz się dziecka, powinnaś uwzględnić w diecie produkty, które pokryją zwiększone zapotrzebowanie na energię, białko, niektóre witaminy i składniki mineralne. Czy wiesz, że właściwy dobór produktów żywnościowych ma wpływ na zdrowie Twoje i Twojego dziecka?  Więcej - jest warunkiem prawidłowego wzrostu i rozwoju Twojego malucha! Jeśli do tej pory nie zastanawiałaś się nad wpływem stylu życia na zdrowie, to świetny moment, żeby to zrobić!

Jeśli chcesz zadbać o siebie i swoje dziecko:

  1. Odżywiaj się zdrowo – jedz regularne posiłki, unikaj cukru i słodyczy, jedz dużo warzyw i owoców. Przyjmuj kwas foliowy – to zmniejsza ryzyko wystąpienia wad wrodzonych układu nerwowego u dziecka!
  2. Nie pij alkoholu pod żadną postacią – nawet najmniejsza ilość szkodzi Twojemu dziecku.
  3. Nie pal papierosów ani e-papierosów, unikaj dymu tytoniowego – palenie, także bierne,  szkodzi Tobie i dziecku!